6 månader av 2014

Tänkte försöka mig på någon slags summering av detta år som gått otroligt fort. Ska försöka knåpa ihop något av de första sex månaderna av 2014, och sedan vid årsskiftet någon gång kanske de sista sex månaderna av 2014 summeras. Tar hjälp av instagram och andra bilder jag tagit.
 
Januari
Denna månad är som ett stort frågetecken för mig då jag inte riktigt minns vad som hände överhuvudtaget. Har ett vagt minne av att jag blev sjuk en sväng men också att jag läste några böcker vid årsskiftet. Bland annat "I kroppen min" av nu bortgångna sångaren Kristian Gidlund. Läsvärd.
 
 
Februari
En månad med vinter-OS i Sotji som jag i princip såg på varje dag från och med öppningsceremonin till avslutningsceremonin. How I met your mother gick mot sitt slut och fler än jag blev chockade över det oväntade slutet på en nio säsongers grym serie. Var på några möten hos tandregleringen och spikade ett datum senare i februari då tandställningen tog plats i min mun. Annars hände inte så mycket roligt denna månad.
 
En bild på mig från februari innan tandställningen.
 
Mars
Månaden där vintern äntligen går mot vår. Solen kom tidigt har jag för mig och vissa dagar var det riktigt behagligt väder. Annars var denna månad precis som februari, ganska händelselös. Spenderade mycket tid själv hemma och i skogen. En fredagskväll umgicks jag med Molly, Elsa, Michaela och Elin med middag som senare landade i en rolig kväll hemma hos Michaela.
 
Jag och Molly hos Michaela!
 
 
April
Denna månad var bra på många sätt och vis. Kändes som ljuset i tunneln efter en relativt tråkig start på året. Umgicks med familjen och fina vänner. En heldag med Natalie på lovet vid havet efter att inte ha setts på flera månader. En till heldag med min andra Nathalie med fotografering vid Ljungan en solig vårdag. Mysig biokväll med Molly. Middag med Molly och Klara på Olearys. Avslutade april månad med fest med Molly, Klara och en massa andra människor. April månad tog igen allt roligt som de tre första månaderna missat. Kände av att det var slutet av tvåan med en massa prov och inlämningar i skolan. 
 
 
 
 
Maj
Inte ett enda skrivet inlägg i maj månad vilket förklarar hur bra denna månad var. Helt klart bästa månaden så här långt. Träffade Alex för första gången och en träff blev till många fler. Kärlek. Umgicks med mina fina vänner. I slutet av månaden åkte jag med familjen till min moster i Stockholm och firade att hon fyllt 40 år. Med hem hade vi en till familjemedlem, cocker spanieln Saga. Innan vi lämnade Stockholm för Sundsvall hann vi med att se Metallica på Sthlm Fields på Gärdet vilket var mäktigt! Riktigt bra månad rakt igenom.
 
 
 
 
 
Juni
Den sista månaden på denna summering. En till (kall) månad fylld med glädje. Slutade tvåan och firade detta med klassen på Allstar där vi samlades och åt middag för att fira in vårat sista sommarlov någonsin. Började jobba dagar efter skolavslutningen så hann iallafall vila upp mig en dag. Midsommarveckan bjöd på sparsamt med jobb så umgicks mycket med Alex och familjen. Även dessa jag firade midsommarafton med. En lugn och alldeles perfekt dag. Jag och Alex blev officiellt tillsammans i slutet av månaden och jag var kär kär kär (vilket jag fortfarande är haha). Jag och Molly tog en myskväll i vår husvagn på gården med gotta och film. Bra kväll!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0