Vi har inget annat

 
På sistone har jag tänkt mycket. På allt möjligt egentligen. Mycket på framtiden, drömmar och sånt. Jag brukar alltid vara den som vet vart jag vill, vad jag vill uppnå, hur jag ska gå tillväga. Jag vet inte, men det verkar som att det skrämmer folk. Människor vågar inte tro på sig själva, iallafall alldeles för sällan. Det är tragiskt som fan tycker jag. Varenda en av oss borde se på livet som en gåva. En gåva som just DU fått äran att tillgå. Vad gör man med en bra gåva? Många låter den kanske ligga på någon hylla eller i en låda och samla damm. Vissa plockar fram gåvan ibland och använder den lite sporadiskt. Andra, de slösar fan ingen tid på att låta gåvan ligga och bli gammal och oduglig. De använder den, låter den vara en del av deras liv.
 
Tumblr_mi5tskpjpy1rm0hjjo1_500_large
 
Gåvan är livet och hur vi väljer att använda gåvan är våra ambitioner. Jag är nog lite av det sistnämda tillsammans blandat med en sån som använder gåvan lite då och då. Men det viktigaste är att jag vet vart jag vill, jag vet vad jag vill uppnå. Vägen dit kommer vara satans lång, det kommer vara jobbigt, jag kommer ångra mig tusen gånger om, jag kommer att förbanna mig över mig själv. För att jag är så envis och målmedveten. 
 
 
Men det kommer vara värt det. Jag vill inte bli en sån som inte har några drömmar, inga visioner. För vad är livet utan något att sträva efter, utan något att kämpa för, utan något att dö för. Utan drömmar är livet fan ingenting. Så snälla, ge aldrig upp en dröm. Det var allt jag hade på hjärtat, godnatt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0